top of page
  • Writer's pictureMorit Salter

צילומי מזון של השף רן מזרחי

Updated: Dec 6, 2018



אוכל הוא נושא שלרובנו יש יחס מורכב כלפיו, במיוחד בתקופת החגים.

שאיפתי בצילום מזון היא להחזיר את היחס הנכון כלפיו, בתור דבר שלא רק משמח, מזין ומעניק לנו כוחות, אלא גם כדבר שמחבר אותנו אל הבית, השורשים, המשפחה, החברה. מאכלים שונים מעלים בנו זכרונות ומעוררים בנו רגשות שונים, דרך הטעמים, הריחות והמראות.


צילום מזון הוא תחום מהנה ביותר בשבילי לצילום שכן יש בו המון מקום ליצירתיות ואפשרויות מגוונות ליצירת אווירה שונה, כאשר מטרתי היא לתת לצופה תחושה נעימה ומזמינה.


צילומי המזון של השף רן מזרחי איפשרו לי את כל זאת- את הפתח ליצירתיות ויצירת אווירה חמימה וביתית שתזכיר את בישולי החג ושבת של סבתא כפי שרן רצה להעביר במטעמיו.


למנה הראשונה של מרק הקובה והסלק בחרתי בכלים חגיגיים ואלגנטיים שיספקו אווירת שבת וחג.

ביקשתי מרן שיחתוך סלק חי על מנת להוסיף צבע לתמונה, ועל מסגרת קערת המרק סידרתי עלי פטרוזיליה שגם יוסיפו צבע ומשחק צורות בתמונה. הוספתי קערת מרק נוספת וצלחת עם אורז בצדדי התמונה כדי להשלים את האלמנטים העגולים בקומפוזיציה ולסיום, סידרתי מילאתי את מסגרת התמונה במגבת בד לבנה שתשלים את המראה המזמין.



למנה השנייה של פשטידת הירקות, בחרתי ליצור אווירת יום שישי ביתית, כפרית, חמימה ומגרה כמו ריח המאפה, וזאת ע"י שימוש בצבעוניות מרובה ופיזור אלמנטים ברחבי הקומפוזיציה. היה כיף לשחק עם המצרכים השונים ולהוסיף מאכלים בצבעים שונים כמו הפלפל החריף, רצועות הגזר, השומשום ועוד....

המרקם, הצבע והעומק בתמונה משחקים בתמונה תפקיד חשוב, אך שלא כמו במנת המרק המוקפדת והמסודרת, במנה זו רציתי ליצור אווירה משוחררת ולכן לאחר שסידרתי את האלמנטים המרכזיים- הפשטידה, הקולפנים הצבעוניים והמפה, פיזרתי בחופשיות את שאר המצרכים.



 

שנצליח תמיד להתייחס נכונה למזון, למצוא את האיזון הנכון באכילתו, להיות מלאים הכרת תודה לה' עליו, וליהנות מהחושים שנתן לנו ומהמטעמים השונים!


חג סוכות שמח!


12 views0 comments
bottom of page