top of page
  • Writer's pictureMorit Salter

מחשבות על חנוכה וימי הולדת



"כוכבים אינם יכולים לזהור ללא חשיכה"


חנוכה מגיע בדיוק בזמן- בעונת החורף שיכולה להיות מאוד חשוכה ומדכאת, חנוכה הוא ממש האור בתוך החושך.

חנוכה הוא חג של הכרת הטוב, מציאת הטוב והאור בתוכנו וסביבנו והארת העולם בעזרתם. הוא מזכיר את הניסים שקורים בכל יום. הוא זמן לבחון איפה אנחנו מתחילת שנה, וזמן התרעננות וחידוש מצברים להמשך. הוא זמן של חמימות הבית והמשפחה, זמן של אורות ויופי.

חנוכה הוא ביטוי הרצון לקדש את שם ה', מה שאומר עבורי לחיות את החיים האלה במלואם- לממש את היכולות שה' נתן לי, לאהוב את החיים, למצוא את נקודות החוזק ומשם להאיר לעולם, ותמיד לחשוב איך אני יכולה לחיות חיים שהם לא סובבי אגו, חיים של אכפתיות וראיית האחר, אהבה גדולה ופתיחות הלב, של אש מחממת ולא שורפת או קרה. אש שמאירה בקשת של צבעים ומתגלים בתוכה כ"כ הרבה דברים ויופי.


אז איך כל זה מתחבר עבורי ליום ההולדת?

למרות שיש הרבה שסולדים מימי הולדת, אני רואה את יום ההולדת של כל אחד כיום מיוחד ביותר- כי זה היום שהקב"ה החליט שצריכים אותך בעולם, ולכן יש מטרה ומשמעות לקיומך בעולם.

כיוון שנולדתי בחנוכה, נקראתי בשם של צמח שצורתו דומה למנורה. וכאן מגיע החיבור- משמעות שמי, משמעות החג והאור- הם אלו שמלווים ומחזקים אותי לאורך כל חיי, עוזרים לי לזכור את האור שקיים בי, לזכור שאני וכל אחד כאן כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. כמו כל אחד יש לי משימה בעולם ואני צריכה להאיר לאחרים למצוא את האור שלהם- לא ממקום מתנשא אלא ממקום טהור של חיבור לנקודת האמת הפנימית, תוך כדי פתיחת הלב לייחודיות ולאור שבכל אחד אחר.


צמח המורית


כל אלו מתחברים עבורי לצילום, כי הצילום שינה לגמרי את נקודת מבטי על העולם, ואני מודה על כך שעד כה ב"ה זכיתי למצוא את הנקודות שאני אוהבת בתחום זה ובתחום האומנות, ולהפיץ לאחרים קצת מיופי הבריאה, כי תקוותי היא להאיר את חייהם של אחרים אפילו במעט, להאיר נקודה שתחמם את שאר החלקים הקרים.

ואם לוקחים את האור של חנוכה להמשך השנה, את הכרת הטוב גם על הדברים הפשוטים ביותר, מגלים שככל שמצליחים למצוא עוד נקודות טוב, מתגלות עוד ועוד נקודות, והנקודות האלה גדלות ומתרחבות , כמו עיגולי השמחה של דסי- עיגולי שמחה צבעוניים ומכילים, שכתוצאה מכך מתרחבים.


קראתי פעם שמשמעות המילה השראה- היא דבר שגורם לך לרצות לחיות יותר את החיים. דבר זה התחבר לי בצורה מדהימה לרצון שלי: לתת לאחרים השראה לחיות חיים מלאי חיות, לעשות מה שהם אוהבים וטובים בו וכך להמשיך להאיר את העולם.


איך אתם חושבים שאפשר להגדיל את מעגלי האור וההשראה בחיינו? מה יעזור לחיות את החיים במלואם, להצליח להיות נוכחים באמת, להכיר תודה, לאהוב את מה שקיים ועדיין לרצות בתשוקה להאיר את החיים?


חנוכה שמח ומאיר!


16 views0 comments
bottom of page