top of page
  • Writer's pictureMorit Salter

טיפים לצילום פרחים



פרחים הם בין הדברים האהובים עליי לצלם. כל פרח הוא מיוחד ועדין בצורה שונה, ומרתק לצלם ולגלות פרח בכל פעם מחדש.

במקום לצלם מאות תמונות בניסיון לא מוצלח להנציח את היופי מולכם, אספתי עבורכם כמה טיפים מניסיוני הרב בצילומי פרחים שיחסכו לכם זמן ויעזרו לכם לצלם את התמונה הטובה ביותר לאחר מספר תמונות בלבד, ואולי אפילו אחת!


1) קחו כמה רגעים להתבוננות בסצנה. מה משך אתכם אל הסצנה? הצבעים? הצורות? חשבו מה תרצו להעביר לצופה: הסצנה הכללית, או אולי פרח בודד? זהו שלב חשוב מאוד שימקד אתכם במקום לצלם יותר מדי תמונות ולהתייאש מהתוצאה שלא תעביר את התחושה שאתם באמת רוצים להעביר.



2) שנו זוויות. צלמו מהצד, מלמעלה, ואפילו מלמטה! תגלו שהפרח והתמונה נראים שונים לגמרי מכל זווית.

אל תמנעו מלצלם בתנוחות בלתי צפויות- אם זה בשכיבה על הרצפה, עמידה על סלעים וכדו', וכן אל תפחדו להתלכלך. הבלגן נמצא ביופי, וכשתחזרו הביתה עם עלים בשיער וזרדים על הגב, תרגישו מסופקים ותיווכחו לראות שהמאמץ שווה את התוצאה!


3) שימו לב לתאורה. יכול להיות שהזמן שבו הזדמן לכם לצלם איננו אידיאלי, ויהיה עדיף לחזור לשם בשעה אחרת. אם אין ביכולתכם לחזור, נצלו את האור הנמצא וחקרו כיצד הפרחים מושפעים מהאור בזוויות השונות.


בחנו כיצד האור משתנה במשך היום ואת השפעתו על מראה הפרחים בכל שעה. (כדי להבין טוב יותר את התאורה בשעות השונות ביום, אתם יכולים לקרוא את הפוסט שכתבתי על צילומי אוכל.)


השעה האהובה עליי ביותר לצילום פרחים היא "השעה הזהובה"- שעה שבה השמש מפיצה אור בטמפרטורת צבע חמה יותר, כשקעה לפני השקיעה.

בזמן זה מומלץ לצלם כאשר השמש מאירה מאחורי הפרחים- כך קרני השמש יאירו דרך עלי הכותרת ותיווצר הילה יפהפייה סביב לפרחים.



האור יהיה שונה גם בהתאם לעונה: בקיץ ובאביב לרוב יהיה האור קשה, ויטיל צללים חזקים ומוגדרים ללא מעברים הדרגתיים בין האור לצל.

בסתיו ובחורף יהיה האור רך יותר כיוון שהעננים מסננים את אור השמש.


4) אם החלטתם להתמקד בפרח מסויים ולא לצלם תמונה רחבה של הסצנה, תתקרבו אל הפרח. מומלץ לקנות עדשה טובה שמאפשרת לכם לעשות זאת, או אפילו לקנות עדשת מאקרו שמיועדת לצילום תקריב.


התמונה תהיה הרבה יותר מעניינת כאשר הפרח ימלא את הפריים, וכך הצופה יוכל לראות את המרקם והצבע של הפרח באופן יותר חי. תגלו כאן כמה מעניין לראות דרך העדשה את הדברים מקרוב בצורה שהעין שלנו לא רגילה לראות...



5) צרו שכבות. שכבות ייצרו עומק, יוסיפו צבע ומרקם, ויספקו מסגרת לתמונה שתוביל את עין הצופה אל הנושא- אם זה בצילום דרך עלים, פרחים, גדרות וכל מה שבא ליד…


רק בהתבוננות מקרוב יכולתי להבחין שהפרח מנצנץ באור

6) התנסו בצילום עם צמצם פתוח. גם אם אין לכם מצלמה מקצועית, היום יש מצלמות פלאפון או אפליקציות שמאפשרות לכם לשלוט במצלמה במצב ידני- וכך לתת ליצירתיות להתפרץ!

צמצם פתוח ייתן לתמונה מראה קרמי ורך, ויספק עומק שדה יפהפה שיטשטש את הרקע וימקד את הצופה בפרח.



 

אז צאו החוצה, פתחו את העיניים, וכמו בפתיחת קופסת שוקולד, שבה לא ניתן לדעת מה תקבלו- תופתעו לגלות שדרך צילום הטבע יתגלה בפניכם עולם חדש ויפהפה שירגש אתכם!


אל תשכחו כמובן לשתף בתוצאות שלכם בתגובות!

6 views0 comments
bottom of page